Bank Spółdzielczy jest spółdzielnią posiadającą osobowość prawną i został założony na czas nieokreślony. Bank Spółdzielczy działając w interesie swoich członków, prowadzi działalność bankową na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz...
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż Bank Spółdzielczy w Kolbuszowa realizuje usługi bankowości internetowej w ramach systemu CUI za pośrednictwem firmy Asseco Poland S.A.
Certyfikat SSL* dla strony https://bank.cui.pl/ wskazujący jako organizację Asseco Poland S.A. i jednostkę organizacyjną CUI - jest właściwy.
Logowanie do CUI dla klientów indywidualnych (korzystających z tokenu lub haseł maskowanych):
https://bskolbuszowa.cui.pl
Logowanie do CUI dla klientów korporacyjnych (korzystajacych z kart mikroprocesorowych lub tokenów VASCO):
https://bank.cui.pl/kolbuszowa_k
Logowanie do "Portalu Kartosfera" dla klientów Visa:
http://www.kartosfera.pl
PRZYPOMINAMY O ZASADACH BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ
Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej informuje, że w ostatnim czasie w innych bankach na terenie Polski wykryto przypadki ataków hackerskich na rachunki klientów korzystających z bankowości internetowej. Polegają one na:
- wyłudzeniu danych potrzebnych do przeprowadzenia transakcji w systemie bankowości internetowej poprzez przekierowanie do spreparowanej strony www kontrolowanej przez przestępcę, przypominające graficznie stronę banku,
- zainstalowaniu złośliwego oprogramowania, które po użyciu przez klienta funkcji kopiuj/wklej podmienia numer rachunku ze schowka na numer rachunku należący do przestępców (wirus VBKlip),
- zainstalowaniu złośliwego oprogramowania, a następnie znalezieniu ciągu liczb, który odpowiada numerowi rachunku bankowego i zamianie do na numer rachunku podstawiony przez przestępców – dzieje się to w chwili, gdy klient stara się wykonać operację przelewu środków z poziomu systemu bankowości internetowej (wirus Banatrix).
Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej - mając na uwadze ochronę środków zgromadzonych na rachunkach – przypomina o podstawowych zasadach ostrożności podczas korzystania z bankowości internetowej (CUI):
- nie należy wchodzić na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku,
- nie należy odpowiadać na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikatora, hasła) lub innych ważnych informacji – bank nigdy nie zwraca się o podanie danych poufnych za pomocą poczty elektronicznej,
- zawsze przy logowaniu należy sprawdzić, czy adres strony Banku rozpoczyna się od https://,
- należy zawsze przed logowaniem zweryfikować Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki,
- nie należy przeklejać numerów rachunków (to jest używania funkcji: kopiuj/wklej, ctrl+c/ctrl+v, ctrl+insert/shift+insert), zalecane jest ręczne wpisywanie,
- nie należy przesyłać mailem żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych itd.,
- nie należy przechowywać nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie należy udostępniać ich innym osobom,
- należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają inne osoby (np. kawiarenki, u znajomych),
- należy na bieżąco aktualizować system operacyjny (Windows) oraz szczególnie narażone na ataki hakerskie oprogramowania, takie jak: przeglądarki internetowe, java, flash player oraz oprogramowania do obsługi plików pdf,
- należy zawsze stosować oprogramowanie antywirusowe oraz zapory (firewall) i dbać o ich bieżącą aktualizację,
- instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze należy zachować szczególną ostrożność, a w szczególności nie należy instalować albo uruchamiać oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych,
- należy zawsze kończyć pracę korzystając z polecenia – Wyloguj,
- w przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej, należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem.
Jeżeli przelew jest niezgodny ze zleceniem klienta należy:
- skontaktować się telefonicznie z Bankiem ( tel. 17 22 70 251),
- złożyć reklamację w systemie OGNIVO lub wysłać oficjalne pismo do banku odbiorcy, z żądaniem zwrotu środków (po ustaleniu z bankiem odbiorcy).
Tylko szybka Państwa reakcja pozwoli na odzyskanie skradzionych środków. Z doświadczenia pracowników banków wynika, że środki są wypłacane maksymalnie w ciągu kilku godzin od ich kradzieży.
W dalszej kolejności należy:
- odłączyć od sieci i zabezpieczeń w niezmienionym stanie komputer z którego został wykonany nieuprawniony przelew, gdyż komputer ten stanowi zagrożenie dla pozostałych jego użytkowników,
- wykonać kompleksowe sprawdzenie swojej sieci i pozostałych komputerów podłączonych do tej sieci po kątem szkodliwego oprogramowania,
- zarządzić, aby wszyscy użytkownicy posiadający dostęp do bankowości internetowej zmienili hasło do logowania,
- zarządzić, aby wszyscy użytkownicy zmienili hasła do swoich lokalnych zasobów (systemy, maile, komputery itd.),
- złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnieniu przestępstwa na policję i upoważnić Bank do przekazywania organom ścigania dokumentacji i informacji stanowiących tajemnicę bankową, które są niezbędne do wyjaśnienia okoliczności transakcji zrealizowanej.