Rodzina 500 Plus
Dobry Start

Zobacz korzyści
Tel. 17 227 02 51

Wnioski w programach: Rodzina 500 Plus i Dobry Start

 

Wnioski „Rodzina 500+”, „Dobry Start” na okres świadczeniowy 2021/2022 można składać za pomocą bankowości elektronicznej.

  • Należy zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku – na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego w Gminie. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.

 

  • Rola Banku w Programie Rodzina 500+
    • Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej umożliwia Ci złożenie Wniosku Rodzina 500+, Dobry strat 300+ online w systemie bankowości elektronicznej w sekcji „Wniosek 500+”, „Dobry strat”. Złożenie wniosku w Banku lub telefonicznie nie jest możliwe.
    • Wysłany Wniosek Rodzina 500+, Dobry Start możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.
    • Wnioski Rodzina 500+, Dobry Start można składać za pośrednictwem bankowości internetowej na mocy porozumienia Banku z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

 

 

Wniosek w bankowości internetowej

 

  1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+, Dobry strat znajdziesz po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej w menu „Wniosek 500+”, „Dobry Start” – „Nowy wniosek”.
  2. Po zalogowaniu się na swoje konto, możesz złożyć jedynie wniosek w swoim imieniu. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
  3. Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
  4. Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany.
  5. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznejinstrukcjami wypełniania wniosku na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznejlub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.- Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:
    1. „Przetwarzany” – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
    2. „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
    3. „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.
  6. Informacje dotyczące załączników:
    1. Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
    2. Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
    3. Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
    4. Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
    5. Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF.

 

Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informatorem, w którym krok po kroku wyjaśnione jest jak uniknąć błędów przy wypełnianiu wniosku w Programie Rodzina 500 plus.

 

Bezpieczeństwo

Składając Wniosek Rodzina 500+, Dobry Start przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:

  1. Wniosek Rodzina 500+, Dobry Start dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do  systemu bankowości internetowej.
  2. Nie trzeba instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek.
  3. W celu złożenia wniosku dotyczącego świadczeń m.in. Dobry Start (300+) lub 500+ niezbędne jest wyłączenie blokady wyskakujących okienek
  4. Po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej, w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu autoryzacyjnego jedynie wtedy, gdy wskażesz, aby świadczenia na dzieci były przekazywane na rachunek inny niż na konto Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej. Prośba o podanie kodu zostanie wyświetlona na początku składania wniosku.
  5. Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: upo500plus@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia.

 

Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów,        w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

+48 17 227 02 51

Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej rok założenia 1874!

Share This